80% meer organische groei via content voor Sienna Goodies

80% organische groei met content voor Sienna Goodies

Online groei: dat is het doel dat veel bedrijven met online marketing willen behalen. Er zijn verschillende wegen te bewandelen om dit uiteindelijke doel te realiseren. Ga je voor SEA? Past adverteren op een marketplace, zoals bol.com bij jou of wil je resultaten boeken door te adverteren via Facebook? De opties zijn eindeloos. Een belangrijke strategie, die vaak over het hoofd wordt gezien, is om te focussen op content. Content is niet voor niks een belangrijk onderdeel binnen SEO. Voor het modebedrijf Sienna Goodies gingen we aan de slag met het schrijven van content. En met succes! Het bedrijf zag de organische groei met maar liefst 80% stijgen t.o.v. vorige jaar.

Sienna Goodies: de e-boutique van Sienna

Sienna Goodies is het online uithangbord van de in België gevestigde Sienna boetieks. Met drie fysieke winkels in Antwerpen, één in Gent en de online webshop is het modebedrijf stevig gevestigd in de Belgische- en Nederlandse mode-industrie. 

Sienna Goodies biedt een zorgvuldige uitgekozen selectie aan ‘goodies’. In de collectie van Sienna zijn zowel topmerken als eigen ‘brands’ te vinden. Dagelijks wordt ernaar gestreefd om een dynamische selectie van kleding en accessoires aan te bieden die de modebewuste klanten laten stralen en gelukkig maken. De klant zich goed, comfortabel en welkom laten voelen, dat is waar Sienna dagelijks voor gaat.

Organische groei én focus op lange termijn

Voor Sienna Goodies zagen we mooie kansen op SEO-gebied, en hierop ingezoomd het specifieke onderdeel ‘content’. De website was namelijk vooral voorzien van veel en toffe producten. Logisch! Het is tenslotte een webshop. Waar veel webshops, en ook Sienna Goodies, kansen laten liggen, is om per categorie, zogenoemde categorie-teksten te schrijven. Een categorie-tekst kan dus gaan over gebreide vesten en truien, maar ook over t-shirts. Het doel van een categorie-tekst is om een bezoeker vanuit een zoekmachine, op een organische manier, naar de website te trekken. 

Een belangrijke eerste stap is om te onderzoeken hoe de ‘potentiële klant’ zoekt binnen de zoekmachine. Het starten van een zoekwoordonderzoek is cruciaal in deze fase. Het zoekwoordonderzoek vormt de basis voor de te schrijven content per categorie. Zoekwoorden met een hoog zoekvolume en waar weinig concurrentie op aanwezig is, zijn interessant om te verwerken in de categorie-teksten. Het verwerken van specifieke zoekwoorden is niet het enige waarop gelet moet worden bij het schrijven de categorie-teksten. Twee andere criteria zijn het creëren van meerwaarde (bijvoorbeeld door extra informatie over het materiaal te geven) voor de bezoeker en het schrijven van content in een stijl en met een bepaalde ’tone of voice’ die past bij het bedrijf, in dit geval Sienna Goodies. 

SEO, en content specifiek, heeft als grote voordeel dat het organische groei oplevert en een positief effect heeft op de lange termijn. Uiteraard vraagt het om een eenmalige investering en duurt het eventjes voordat teksten worden geïndexeerd door de zoekmachine. Het resultaat daarentegen is het wachten zeker waard. 🙂

56.5% meer inkomsten uit organisch verkeer 

Zoals gezegd zag Sienna Goodies haar organische verkeer via de categorie-teksten met 80% stijgen ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Natuurlijk een mooi resultaat! Alleen draait het bij een webshop vooral om sales. Hoe mooi om te zien dat ook de inkomsten uit organisch verkeer een stijging van 56.5% laat zien ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. 

Ook meer resultaat behalen met content?

Wil je ook met SEO, en specifiek content, aan de slag? Of heb je vragen over deze blog? Stel ze gerust aan onze contentspecialist Glenn. Hij bekijkt graag samen met jou waar voor jouw ondernemingen de meeste kansen liggen op organische groei. Let’s go!

Neem vrijblijvend contact met ons op

Onze specialisten staan je graag te woord. Laat je gegevens hieronder achter.

Laat je verder inspireren!