Meer resultaat met Performance Max voor Studio Sanita

Header Case Studio Sanita

In ons eerdere blog introduceerde we je de nieuwste functie van Google Ads; Performance Max. Nu zijn we een aantal maanden verder en zijn wij razend enthousiast over de nieuwe mogelijkheden binnen Google. Zo realiseerden wij middels Performance Max voor Studio Sanita een daling van zo’n 18% in de kosten per aankoop. Na verschillende optimalisaties liggen de kosten per conversie momenteel zelfs 41% lager dan vóórdat we Performance Max campagnes inzette en is de ROAS van de campagne gestegen naar 10! Benieuwd hoe wij deze resultaten hebben gerealiseerd? Lees snel verder!

Studio Sanita

Studio Sanita verkoopt Sanita klompen sinds 2012 en is gevestigd in Tilburg. Met passie voor goed ambachtelijk vakmanschap, hoogwaardige materialen en gezonde voeten maakt Sanita klompen met innovatief comfort voor werk en vrije tijd. Hierbij wordt het modebeeld en de marktkennis niet uit het oog verloren. Resultaat: Instapklompen, klompschoenen, klomplaarzen en klompsandalen met een originele authentieke stijl voor een goede prijs/kwaliteitsverhouding. 

Van stoer, praktisch tot vrouwelijk, met houten zolen tot buigzame zolen, van rustiek tot felle kleuren en retromotieven, met Sanita klompen creëer je je eigen stijl, maar weet je zeker dat je comfortabel loopt. Met zoveel keuze zit er zeker een geschikt model voor je bij! Studio Sanita ontwikkelt haar collecties vanuit de basiselementen van de klomp tot trendy en comfortabele modellen

Performance Max

Performance Max combineert display, videoadvertenties, tekstadvertenties en Google Shopping in één campagne en is als nieuw campagne-type beschikbaar. Voor Studio Sanita zagen we mooie kansen met Performance Max. Het stond een half jaar geleden nog redelijk in de kinderschoenen, maar wij zagen de uitgelegen kans om dit voor Studio Sanita in te zetten. En… met resultaat!

Channable

Omdat de instellingen van (het nieuwe) Performance Max niet heel veel opties bieden, adviseren wij een eventuele productfeed zo optimaal mogelijk aan Google mee te geven. Zo gebruiken we voor Studio Sanita de feedoptimalisatietool Channable. Middels Channable hebben we ervoor gezorgd dat specifieke producten worden meegegeven, alle velden compleet (én correct) zijn ingevuld en producten direct uit de feed verwijderd worden, zodra ze niet meer op voorraad zijn. Op deze manier zijn de producten van Studio Sanita áltijd relevant voor de gebruiker.

De Channable feed gebruiken we niet alleen voor Google, maar ook voor andere kanalen. Per kanaal personaliseren we waar nodig. Zo is Studio Sanita ook met relevante producten te vinden op Facebook, Instagram en Bol.com.

Dynamische advertentie Studio Sanita

Content

Performance Max geeft voorkeur aan zo veel mogelijk aangeleverde content. Op deze manier kan zij echter het beste gaan testen welke content aanspreekt bij de doelgroep en belangrijker nog; welke content converteert. Daarom hebben we (speciaal voor Performance Max) diverse video’s laten maken van de medische klompen om alle mogelijke content-vormen mee te geven aan de Performance Max campagne. Mocht je dit niet doen, dan maakt Google automatisch video’s van de aangeleverde content. Ideaal toch? Een nadeel; de video past misschien niet binnen de huisstijl of laat niet precies zien wat jij wilt laten zien. Daar heb je namelijk geen invloed op.

Daling van 41% in CPA

Niet alleen Performance Max heeft voor deze goede resultaten gezorgd. Natuurlijk hebben wij buiten de standaard optimalisaties ook verschillende dingen getest waaruit we de kosten per conversie hebben kunnen terugdringen. Zo hebben we bijvoorbeeld de verschillende advertentiegroepen samengebracht, wat leidde tot een lagere CPA.

Ook als we kijken naar de resultaten van dit jaar in vergelijking met vorig jaar, zien we een daling van 36% in de kosten per conversie. Ook hebben de lagere kosten per conversie invloed op het totaal aantal conversies. Zo hebben we in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar bijna 20% meer transacties gerealiseerd. Zou Performance Max daar ‘the key’ tot zijn geweest? Wij denken van wel!

Meer resultaat behalen met Performance Max?

Ondertussen mogen we onszelf wel specialisten in Performance Max noemen (vinden we zelf). Zo volgen we intern speciaal gerichte trainingen op Performance Max en delen we onze kennis en cases met elkaar. Niet alleen binnen e-commerce, maar ook bij andere doelstellingen behalen we resultaat middels Performance Max. Wil je ook met deze campagnemogelijkheid aan de slag? Of heb je vragen over deze case? Stel ze gerust aan één van onze Performance Max specialisten. We kijken graag mee hoe we meer resultaat kunnen behalen voor jouw bedrijf.

Neem vrijblijvend contact met ons op

Onze specialisten staan je graag te woord. Laat je gegevens hieronder achter.

Laat je verder inspireren!