bbq-experience-4_2614752662

Online marketing die bijdraagt aan de klantbeleving

Veel bedrijven zetten Google Ads en social advertising in om bepaalde producten te verkopen. Maar soms zijn er van die bedrijven die nét een stapje verder gaan en Google Ads inzetten voor de ultieme klantbeleving. BBQ Experience Center in Roosendaal is zo’n bedrijf en klant sinds het eerste uur. 

In 2018 is de samenwerking tussen YourFellow en BBQ Experience Center gestart. Joey, mede-eigenaar van BBQ Experience Center, was zelf al aan de slag gegaan met het adverteren via Google Ads, maar zocht na verloop van tijd toch een bureau om mee samen te werken.  Michael, Google Ads specialist bij YourFellow vertelt: “een nieuwe samenwerking starten we altijd met een audit, waarin we het account blootleggen. Wat gaat goed? Waar liggen kansen en waar kunnen we kosten besparen? De audit voor BBQ Experience Center gold als startpunt voor een lange en mooie samenwerking. Het mooie aan een bedrijf dat zich niet volledig richt op de verkoop van het product, maar ook op de klantbeleving is dat je minder hoeft te focussen op het prijsvechten, maar meer op het overbrengen van het gevoel. Samen met Joey hebben we de customer journey in kaart gebracht, zodat we op het juiste moment, met de juiste advertentie in beeld komen.’’

BBQ Experience Center

BBQ Experience Center is gevestigd in Roosendaal en heeft een van de grootste showrooms van Nederland met alle benodigdheden voor jouw outdoor cooking adventure. Het bedrijf gelooft erin dat je een barbecue niet koopt om een barbecue te kopen. Je wilt een mooi gerecht maken. Experimenteren. Nieuwe gerechten ontdekken en heerlijk tafelen met vrienden en familie. BBQ Experience Center helpt je met de aankoop van jouw barbecue, maar ziet de barbecue slechts als een middel om dat doel te bereiken. Het doel is uiteindelijk een heerlijk gerecht op tafel zetten en dit beetje bij beetje te verbeteren. Activiteiten als kookworkshops, livestreams, receptenboeken en zelfs een festival mogen niet ontbreken bij een bedrijf waar de klantbeleving zo hoog in het vaandel staat.

Hoe bouwen we online mee aan de klantbeleving?

Hoe zit het precies met het werken via online marketing aan die klantbeleving? We leggen het je graag uit aan de hand van een voorbeeld. Een belangrijk middel in het werken aan de klantbeleving, is de nieuwsbrief van Barbecue Experience Center. Om een nieuwsbrief te kunnen versturen heb je uiteraard e-mailadressen nodig. Alleen laten websitebezoekers hun gegevens niet zo snel meer achter. Je zult mensen iets terug moeten geven voor hun gegevens. Dit noemen we een incentive. Hierbij kan worden gedacht aan een whitepaper, handige tips of in het geval van BBQ Experience Center een receptenboek.

Het receptenboek brengen we via gerichte campagnes op social media onder de aandacht bij de potentiele doelgroep. Dit doen we door first party data te pushen richting Facebook. Facebook analyseert deze data en kijkt welke mailadressen (lees: Facebookprofielen) affiniteit hebben met koken en barbecueën, maar nog niet in het huidige klantenbestand zijn opgenomen. Op basis van deze gegevens kunnen we heel gericht adverteren en een preview aanbieden van het receptenboek in ruil voor een e-mailadres. Wat dit oplevert? Duizenden nieuwe e-mailadressen sinds januari 2021. E-mailadressen die vervolgens worden voorzien van toffe content. Een mooi resultaat is dat het verkeer vanuit de nieuwsbrief naar de website zo goed als verdubbeld is. 

Wij zijn écht jouw online maatje! 

De samenwerking tussen YourFellow en BBQ Experience Center typeert zich vanwege transparantie, korte lijnen en een nauwe samenwerking. “Joey van BBQ Experience Center komt een keer per maand een dag bij ons op locatie werken. Dat is ideaal. Resultaten worden deze dag besproken en kansen om te optimaliseren doorgenomen. Samen kijken we naar groeimogelijkheden”, licht Michael verder toe. “Daarbij richten we ons niet alleen op het adverteren binnen de zoekmachine en social media. We analyseren de website, voeren A/B-testen uit, geven aanbevelingen over de navigatie, weergaven, de check-out en voeren optimalisaties door. Daarbij is het erg prettig samenwerken met Joey. We houden van proactieve klanten. Als Joey e-commerce kansen ziet, komt hij daarmee en kijken we samen hoe we dit invulling kunnen geven.”

Joey, mede-eigenaar van BBQ Experience Center: “Met YourFellow is het erg prettig samenwerken, waarbij ‘vertrouwen’ de basis vormt. We werken niet met vaste omlijnde budgetten, maar op basis van Return On Investment. Het uitgangspunt hierbij is dat een investering altijd een bepaald resultaat vertegenwoordigd. Dit biedt ruimte voor experimenten en een omgeving waarin we snel leren.”

Meer weten over deze case?

Wil je meer weten over deze case of ben je benieuwd hoe jij jouw online vindbaarheid kan vergroten? Laat het ons weten en wij gaan graag vrijblijvend met je in gesprek om te kijken hoe we jouw online prestaties kunnen verbeteren. Let’s go!

google ads

Neem vrijblijvend contact met ons op

Onze specialisten staan je graag te woord. Laat je gegevens hieronder achter.

Laat je verder inspireren!