Wat zijn display advertenties?
Display advertising is een online advertentiemogelijkheid in de vorm van beeldadvertenties en/of video-uitingen. Beeldadvertenties worden getoond op websites, apps en sociale netwerken. Bewust of onbewust ben je beeldadvertenties zeker een keer tegengekomen op websites, zoals Nu.nl of Marktplaats.
Display advertenties zijn heel effectief om de naamsbekendheid van een bedrijf, product of dienst te verhoren, nieuwe bezoekers naar de website te genereren en uiteindelijk een sales te laten plaatsvinden. Display advertenties zijn effectief, omdat je heel gericht kunt adverteren op doelgroepen, regio’s, onderwerpen, profielen en specifieke websites. Een interessante mogelijkheid binnen display advertenties is remarketing. Dit is een methode, waarbij je advertenties nogmaals laat zien aan de bezoekers die jouw website op een eerder tijdstip hebben benaderd. Het is namelijk de kunst om op het juiste moment jouw display-advertenties aan de juiste doelgroep te tonen. Een andere bijkomstigheid is dat je het effect van je display advertenties goed kunt doormeten. Je weet bijvoorbeeld precies hoeveel impressies en aantal kliks een advertentie daadwerkelijk heeft opgeleverd.
