Display Advertising

We bouwen geweldige display advertenties.

Wat zijn display advertenties?

Display advertising is een online advertentiemogelijkheid in de vorm van beeldadvertenties en/of video-uitingen. Beeldadvertenties worden getoond op websites, apps en sociale netwerken. Bewust of onbewust ben je beeldadvertenties zeker een keer tegengekomen op websites, zoals Nu.nl of Marktplaats.

Display advertenties zijn heel effectief om de naamsbekendheid van een bedrijf, product of dienst te verhoren, nieuwe bezoekers naar de website te genereren en uiteindelijk een sales te laten plaatsvinden. Display advertenties zijn effectief, omdat je heel gericht kunt adverteren op doelgroepen, regio’s, onderwerpen, profielen en specifieke websites. Een interessante mogelijkheid binnen display advertenties is remarketing. Dit is een methode, waarbij je advertenties nogmaals laat zien aan de bezoekers die jouw website op een eerder tijdstip hebben benaderd. Het is namelijk de kunst om op het juiste moment jouw display-advertenties aan de juiste doelgroep te tonen. Een andere bijkomstigheid is dat je het effect van je display advertenties goed kunt doormeten. Je weet bijvoorbeeld precies hoeveel impressies en aantal kliks een advertentie daadwerkelijk heeft opgeleverd. 

Display bannering YourFellow
social media

Demo banner aanvragen

Display adverteren is de manier om uw naamsbekendheid te vergroten en uw doelgroep te overtuigen. Wilt u weten hoe we voor u een originele uiting kunnen maken of wilt u advies over het opzetten van display campagnes? Vraag een gratis demobanner aan!

Wat zijn de voordelen van display advertenties?

  • Naamsbekendheid vergroten;
  • Een producten, dienst of merk visueel maken;
  • Potentiële klanten bereiken;
  • Relatief lage kosten;
  • Het resultaat is meetbaar; 
  • Banners aanpassen op het individu;
  • De juiste boodschap op het juiste moment;
  • Remarketing mogelijk;
  • Dynamische banners zijn conversie verhogend.

 

Display adverteren: hoe pakken wij het aan?

Wij bespreken samen het doel dat je voor ogen hebt. Op welk moment wil je je potentiële klant bereiken, en welke boodschap wil je ze dan laten tonen? Afhankelijk van de doelstelling en het budget ontwikkelen wij een Display-campagne op maat. Uiteraard in samenspraak, zodat we samen tot een mooi eindresultaat komen. Zodra de campagnes live staan gaan we aan de slag met monitoren en optimaliseren om de campagne te laten slagen.

 

Verschillende formaten display advertentie
Display advertenties hebben verschillende formaten, zodat ze op verschillende plekken en apparaten toonbaar zijn. De meest gebruikte bannerformaten zijn
Display advertenties hebben verschillende formaten banners, zodat ze op verschillende plekken en apparaten toonbaar zijn. De meest gebruikte banner-formaten zijn: 
  • 728 x 90 pixels: leaderboard
  • 468 x 60 pixels: full banner
  • 300 x 250 pixels: medium rectangle
  • 336 x 280 pixels: large rectangle
  • 120 x 600 pixels: skyscraper
  • 160 x 600 pixels: brede skyscraper
  • 234 x 60 pixels: half banner
  • 120 x 60 pixels: button

   

Voorbeelden Display Advertenties

Ontdek hier een aantal display advertenties van onze relaties

Tracking en remarketing

Tracking

Meten is weten! Daarom starten wij met het implementeren van een script op jouw website. Hierdoor krijgen we inzichten in de bezoekersaantallen, klikken, conversies en aankopen die worden bewerkstelligd door de campagnes. Handig, toch?

Remarketing

Display banners worden vaak ingezet voor het verhogen van brand awareness, leads en verkopen van producten. Aan de andere kant kan het een hele mooi rol vervullen in de verdere klantreis. Potentiële klanten die al eerder interesse hebben getoond, kun je via social media/ google remarketing terughalen naar jouw website of -shop en alsnog laten converteren. Wist je dat terugkerende bezoekers eerder geneigd zijn om te converteren?

Een webshop gebruikt vaak ook dynamische display advertenties om te zorgen dat je (wanneer je de cookies niet hebt verwijderd) alsnog wordt achtervolgt met de producten die je hebt bekeken op de webshop, of zelfs al aan je winkelmandje hebt toegevoegd zonder het te kopen.  

livestream-workshop-kamado-bbq-experience-center-18

De magie van dynamische display advertenties: 8% extra omzet!

Voor BBQ Experience Center zijn we in het voorjaar van 2020 gestart met dynamische advertenties via Facebook en Google. En met succes!

Het aantal terugkerende websitebezoekers dat een transactie voltooide, steeg met 8%.

google ads

Neem vrijblijvend contact met ons op

Onze specialisten staan je graag te woord. Laat je gegevens hieronder achter.