Facebook advertising

Jouw bedrijf, product of website gericht promoten onder potentiële klanten.

Leads halen uit Facebook advertising

Facebook advertising, een veelgebruikte manier om jouw bedrijf of product op te laten vallen en onder de aandacht te brengen bij potentiële klanten. Er zijn op dit moment wereldwijd ruim 2,3 miljard mensen met een Facebookaccount, waarvan 1,6 miljard verbonden zijn met een MKB bedrijf. Maar hoe vind je de juiste doelgroep? Ieder bedrijf heeft namelijk een andere marketingdoelstelling en doelgroep die het wil bereiken tijdens de online campagne. Je wilt dus wel weten wat de juiste manier is om jezelf te verkopen op Facebook! Alles wat je moet weten over Facebook advertising lees je hier!

Vraag een gratis adviesgesprek aan

Benieuwd naar de mogelijkheden van Facebook advertising voor jouw bedrijf? Vraag een vrijblijvend adviesgesprek aan met onze Facebook advertising specialisten aan en we bekijken samen de mogelijkheden van adverteren binnen Facebook voor jouw bedrijf.

Doelstellingen bepalen met Facebook advertising

Via Facebook advertising kun je een bericht, een video, een pagina en website promoten. Je hebt hierin verschillende doelstellingen die je binnen Facebook ads kan kiezen om jouw bedrijf of product te promoten. Deze doelstellingen zijn: 

  • Appinstallatie: zorgt ervoor dat meer mensen jouw app gaan downloaden in de App- en Play Store. 
  • Verkeer: met deze doelstelling worden meer mensen naar jouw website gaan om op deze manier waardevolle interactie met je klanten te stimuleren.
  • Leads genereren: draagt eraan bij dat potentiele klanten en geïnteresseerden informatie over jouw bedrijf te zien krijgen. Moedig hen ook daadwerkelijk aan om een actie op de website te ondernemen.
  • Chatberichten: zorgt ervoor dat mensen die jouw pagina voorbij zien komen een bericht via WhatsApp of Messenger sturen. Hier komt dus meer interactie uit voort en vergroot je het aantal leads en vervolgens je verkoop.
  • Betrokkenheid: stimuleert dat mensen jouw bericht en pagina liken, reageren op je bericht en je bericht delen. 
  • Videoweergaven: laat jouw video zien aan jouw potentiële klanten, waarvan jij denkt dat zij de video ook daadwerkelijk interessant vinden.

Wat zijn de kosten van Facebook advertising?

In principe kan je zelf bepalen hoeveel kosten je maakt voor het adverteren binnen Facebook. Dit kan gaan om een paar euro tot duizenden euro’s. Het gaat er vooral om dat je geen geld verliest door op de verkeerde manier te adverteren met bijvoorbeeld de verkeerde doelgroep, onverzorgde berichten of een slecht inzicht wat nou echt de opbrengsten zijn van de campagne. Wij helpen jou hier graag bij!

Targeting binnen Facebook advertising

Binnen Facebook ads kun je gemakkelijk targeten op de doelgroepen die aansluiten bij jouw bedrijf. Er zijn verschillende kenmerken die je kan invoeren bij het adverteren op Facebook om zo de juiste doelgroep te vinden. Enkele eigenschappen waarop je kunt targeten:

  • Locatie: een gebied van 15 km2 tot heel Europa. 
  • Leeftijd: tussen 13 en 65+.
  • Geslacht: man, vrouw of allebei. 
  • Interesses: waarin is jouw doelgroep geïnteresseerd? Welke website bezoeken zij en van welke pagina’s zijn ze fan? Je kan verschillende keywords instellen die passen bij jouw klant. 
  • Opleidingen: Wat voor opleiding volgt of heeft jouw potentiële klant gevolgd?
  • Relatiestatus: een datingsite heeft een andere relatiedoelgroep, dan een zaak voor trouwjurken. 
  • Werkplek en functies: mensen die op een kantoor werken zullen kleding ergens anders aanschaffen, dan mensen die in de bouw werken.
  • Connecties: je kan er ook voor kiezen om je bestaande connecties een gepromoot bericht te laten zien of juist deze doelgroep uit te sluiten van de campagne. 
 

Deze targetingopties maken het mogelijk om erg gericht promotie te maken voor jouw bedrijf of product. Zo verspil je geen geld met promotie en bereik je via een gerichte targeting de juiste mensen die geïnteresseerd zijn in diensten van jouw bedrijf.

Wat betreft de berichtgeving kun je binnen Facebook advertising alle kanten op. Je kan bijvoorbeeld een klantcase promoten, inclusief een call-to-action. Ook kan je een bedrijfspagina promoten, een mooie kortingsactie naar voren laten komen of een toffe bedrijfsvideo laten zien. Ben je op zoek naar nieuwe medewerkers? Je kunt er dan voor kiezen om een vacature te promoten.

Loopt een advertentie goed, dan is het eenvoudig om het budget op te schroeven. Valt een advertentie tegen, dan zet je de advertentie net zo makkelijk stop om een nieuwe, ander soort campagne te maken en geen geld te verspillen. Wanneer je de juiste mensen bereikt met de juiste advertentie of campagne is het de tijd, geld en moeite zeker waard.

Neem vrijblijvend contact met ons op

Vragen over Facebook advertising? Onze specialisten staan je graag te woord. Laat je gegevens hieronder achter.