Onze werkwijze

Een samenwerking aangaan met een online marketingbureau is niet niks. Je geeft letterlijk een kijkje in je eigen keuken. Hoe dat in zijn werk gaat? Lees je hieronder.

1. Hallo, maatjes worden?

We starten met een intake, waarin we met elkaar kennismaken. Passen wij bij jou en pas jij bij YourFellow? We leren elkaar en de business kennen, bespreken de wensen die jij met je onderneming voor ogen hebt en lichten onze werkwijze graag mondeling toe. 

Toch al een beetje nieuwsgierig geworden? Bekijk dan onze bedrijfsvideo.

Content marketing YourFellow

2. Hoe hangt de vlag erbij?

Is er een click, dan starten we een samenwerking. Allereerst duiken we in je accounts en analyseren we deze. Zien we Quick Wins die we snel kunnen oppakken en kunnen we learnings trekken uit de bestaande data? 

Is dit de eerste keer dat je met online marketing aan de slag gaat, dan beginnen we gewoon vanaf scratch en richten we alle benodigde accounts in. Eerst bepalen we de koers. Hierover in stap 3 meer.

Meer weten?

Op je gemak verder lezen wanneer het jou uitkomt? Download het gloednieuwe ‘Wij zijn YourFellow’ brandbook, zo leer je ons direct kennen.

3. Welke koers gaan we varen?

Met elkaar bepalen we de doelen die je met online marketing voor ogen hebt? Wil je de naamsbekendheid vergroten, personeel werven of meer producten verkopen? Op basis van jouw doelen bepalen we de strategie. Gaan we starten met SEO, SEA of misschien wel Marketplaces? We zetten kanalen in met één doel: jouw online doelstellingen realiseren.

Whitepaper B2B

4. De basis op orde

Voordat we starten met onze werkzaamheden, willen we de basis op orde hebben. We richten Google Analytics, Google Tag Manager en Hotjar in. Hiermee kunnen we alle activiteiten op de website doormeten en het effect van onze marketingactiviteiten inzichtelijk maken. Prettig voor jou, maar vooral voor ons 😉 Wij houden er namelijk van om optimalsaties door te voeren op basis van data in plaats van onderbuikgevoel.

“Met YourFellow is het erg prettig samenwerken, waarbij ‘vertrouwen’ de basis vormt. We werken niet met vaste omlijnde budgetten, maar op basis van Return On Investment. Het uitgangspunt hierbij is dat een investering altijd een bepaald resultaat vertegenwoordigd. Dit biedt ruimte voor experimenten en een omgeving waarin we snel leren.”
Joey Buys
Barbecue Experience Center

5. Gas erop!

Op basis van de strategie richten we de campagnes in. We gebruiken de kanalen en advertenties die passen bij jouw doelgroep. Van Google Ads, social media advertising en content tot het adverteren op bol.com: de mogelijkheden zijn eindeloos.

 

6. Meten is weten en optimaliseren

Meten is weten! We monitoren de campagnes continu en voeren tussentijdse optimalisaties door. De resultaten koppelen we terug via een dashboard of periodieke meeting. 

Stap 4, 5 en 6 is in onze samenwerking een continu proces. De resultaten leggen we langs de koers die we hebben bepaald. Bereiken we met de resultaten de beoogde doelstellingen en de stip op de horizon? Op basis van de resultaten sturen we bij en zetten we nieuwe kanalen in als we mooie kansen zien. Ons grootste voordeel is dat we flexibel in de uren. Nieuwe kansen grijpen we direct aan.

 

Neem vrijblijvend contact met ons op

Onze specialisten staan je graag te woord. Laat je gegevens hieronder achter.